Sponsors

• Specialized Concept Store Svorada Brno
  • Cyklo prodejna XCR Svorada Brno
  • Wedos.cz - profesionální hosting pro váš web

Táááááák, konečně je to tady. Jak jsem někdy v létě psal, že bratr vyráží do Maroca na trip a že přinese spoustu materiálu, tak jste se právě dočkali! Trochu mi to trvalo, ale hromada parádních fotek se sluníčkem příjde v tomto mrazivém počasí vhod. Right? :) Tak se pokochejte, něco se naučte o tamní kultuře a pak se podívejte po nějaké své dovolené :)

Jak jsem psal již dříve, pří setkání s Renčou v Praze před Ironama padla zmíňka o Maroku, zda bych nejel. Nakonec jsem neodolal a tak jsme ke konci září vyrazili z Pražského letiště směr Agadir. Po 4 hodinách jsme úspěšně přistáli a po ubytku v hotelu jsme hned vyrazily k Atlantiku, kde se místní ženy koupaly pěkně zabalené v jejich šatech, zajímavé.Jo islám je islám a to tu už panuje docela tolerance.

Druhej den jsem prodělali prohlídku města, pevnosti a přístav a poté pokračoval dál po pobřeží až do Essauoiry. Cestou jsem koukal na tu suchou krajinu, kde nechápu na čem se pásly kozy ale budiž. Ve městě pak prohlídka přístavu a stáré časti města tzv mediny, úzké uličky, kde se prodává, bydlí,sedí, no úžasný prostě. Ještě ten den byl další přesun do Safi, Omya tam má i pěknou fabričku :) skoro jak doma. Jinak bordel všude po ulicích ten je ostatně všude, krom novějších částí města. Ubytko večeře,no k jídlo jen to, že je hrozně sladký a to úplně všechno jak sme tak zjistili.

V casablamnce jsem zkoukli jedinou přístupnou mešitu pro nevěřící, Hodně monumentální a obrovská, s krásnou výzdobou uvnitř, lazněni, fontánkami pro umývaní před modlidbou. V casablance jsme se jinak moc nezdržely, takže jsme ani nevideli slavnou kavárnu ze stejnojmeného filmu Casablanka. V chudinských čtvrtích je neskutečný bordel, nevím jak v těch čtverečkových baracích můžou bydlet, všude petky a jíné bordely, mezi tím hrajou fotbal a pasou se ovce, kozy, velbloudi :) Další zastavka byla v Rabatu, hlavní to město. Kralovský pálac je dobře hlídán, dá se vyfotit jen brána, návšteva mauzolea panovníka, mešity, římských zřícenim a byl čast jít bydlet, Večer jsme podnikly výpravu do nočního života. Procházeli jsme místníma uličkama a ulicema, no je to zážitek, všude chaos, plno lidí, každej nesutále něco nabízí k prodeji od šátků až po hašiš :) Luxusní poslech když začne nějaký ten arab svolávat z minaretů k modlidbě, mno skoro až mrazivé ale zajímavé. No v tom víru jsme trochu zabloudily, což tady není vůbec problém. Já s mojim jazykovým umění naprosto nepoužitelný, naštestí Renča to zvladla perfektně vykomunikovat a po chvily jsem mohli jít spát.

Ráno odjez do Fesu,přes trosky římského město Vollubilis a pak zase plno prohlídek města a to hlavne v té stáré časti(medině), je tam 9500 uliček, velice úzkých, plných zboží, špiny, oslů a vúbec všeho, člověk se ocitl ve středověku najednou a to stačí jen projít branou, které ty staré části oddělují. Fakt brutalní v jakých malých v místnostech se prodává úplně vše, od polomrtvých slepic v klecích že by někteří ochranáří zvířat vyskočily z kuže, zároven se to tam i kuchá a opíka, to samé ryby, nebo kraví nohy na pultech či celý stehna, velice působívé alehlavně smradlavé. Dost lidí z těch uliček ani za celý život nevyleze mimo. Proběhla i návštěva koželužny, opět smrad a středověk, jak to barvěj v těch kádích s vodu, holubím trusem a bůhví čím vším, ale výrobky pěkný, chvílama sem měl sice pocit, že dokud něco nekoupíme tak nás ani nepustěj ven, ale co už. Dál jsem byly ve výrobně šátků, dělají je i z listů agáve, nic jemněšího jsem v ruce neměl, pak výroba nadobí a šperků, medrinu což je škola koránu, řemeslnickou výrobnu, no makat bych tam asi nechtěl, berberské prodejce koberců, moc pěkný a kdyby nebyly tak velký, hned bych jeden koberec z velbouda bral, prej to působí jako afrodiziakum-koberec na dělaní dětí prostě:)) a plno jiných zajímavostí. Jo ten život je tam prostě jinej, pro nás asi už dost nepochopitelnej.

Další přesun byl přes lyzařské středisko Ifran a přes Beny Melay do Marakéše. V horách bylo architektura docela evropská skoro alpská, baráky úž mměly střechy, a přejezd středním atlasem byla paráda,ikdyž cesta kouskem pouště taky super. V marakéši navšteva dalších památek co se dochovaly, berberské lekárny kde proběhl nákup, toho čím nás napatlali, víc zdraví už jsme ani být nemohli potom všem. Byli jsme i na proslulém náměstí kde se večer dějou pěkný věci, maj tam opice, hady, velbloudy, vyprávěj se tam příběhy, hraje hudba.. no ale nás to teda moc velký dojem neudělalo, turismus se zde projevil velice, za všechno se platí, prakticky i za podívání, všudě ti něco vnucujou, div že by tě neodtáhli.. no tak jsem to velmi brzo zabalili zpátky na hotýlek. Pak jen přesun zpět do Agadiru na letiště a zpátky do čech kde nás přivítalo hnusné počasi s teplotou kolem 5 stunů, no z 31 docela změna.

No nebýt jejich stravy a následných problémů, asi by sme vydrželi i dýl, ale i tak to docela s stačilo, zážitků je fakt mega ani se do nedá všechno popsat,se musí zažít, jinej svět prostě :)