Sponsors

  • Cyklistický oddíl Cyklo TJ Písečná
  • Specialized Concept Store Svorada Brno
  • Cyklo prodejna XCR Svorada Brno
  • Wedos.cz - profesionální hosting pro váš web

Měl jsem tu první dotaz…na porovnání svých celopér…RB Monster AM a Agang Cult. Takže zkusím něco vyplodit, ikdyž na rovinu říkám, bude to těžké. Kola tak podobná, ale přitom jsou každé jiné. Vlastně jsem vyměnil jen rám s tlumičem, zbytek komponent jsem přehodil z RB a nedávno jsem konečně koupil nový kola.[more…]

RB Monster AM Agang Cult
Systém Jednočep Čtyřčep
Tlumič X-Fusion O2 PVA Fox RP23
Zdvih 140mm 150mm
Velikost XL L

RB Monster AM Agang Cult 3 2010

Rámy i tlumiče je každý něco uplně jiného. RB Monster je klasika, krásná jednočepová konstrukce rám s X-Fusion tlumičem se 4 polohami Power Valve Systému. Obojí funguje dobře, ikdyž i při nejtvrdším nastavení tlumiče se pode mnou při silovou šlapání ve stoji trochu houpalo, ale na přesuny po silnici super. Na šotolinových cestách stačí povolit tlumič a jede se. Na Rychlebských stezkách tlumič otevřít úplně a jednoduše se jede, 140mm si pobere téměř vše, dá se jet v sedě. Ovšem se šlapáním je problém, kolo se pohupuje a bralo docela dost sil. Díky velikosti XL, na mých 190cm, se hodila na delší enduro výlety. Ovšem o to horší to bylo např v Bike aréně Netroufalky. Díky konstrukci rámu nejde sedlovku zasunout úplně, ale jen asi o 10cm. Na běžné ježdění vyhovující, na blbnutí nedostačující.

Oproti tomu Agang Cult 3 2010 jsem pořídil v největší dělané velikosti a to L. Mám 350mm dlouhou sedlovku vytaženou na max a ještě by to o chlup chtělo. Díky kombinaci čtyřčepu a Foxáckého tlumiče s Propedalem (skvělá věc!) prostě nedochází k houpání ani při silovém šlapání ve stoje do kopce. Sedlovka jde zasunout úplně, což v kombinaci s menší velikostí a 150mm zdvihu je vhodnější na blbnutí po BAN. Ale i ná delší pojezdy je super, nedávno jsem na něm v pohodě zvládl 11km časovku na Šerák a o týden před tím i enduro závody v Koutech, kde se jelo po černé trati pro ČP v DH. Naprosto univerzální kolo. Neříkám, že na RB jsem podobné věci nejezdil, jezdil;) Co ještě, konečně jsem vyměnil kola a pořídil jsem Remerx Hurry. S novými plášti je Cult celkově o cca 900g lehčí a má tedy +-15Kg.

Nevím co dál napsat, Monster byl je a bude super, Cult je taky super. Mimochodem je RB Monster na prodej…teď za nějakých 9500Kč za rám (tlumič, hlavové složení, sedlovka, sedlo).

 Přečteno:3840
Categories: Bike

2 Responses so far.

  1. Petr Sobala napsal:

    Co si budeme povídat, Fox je cenově jinde. X-Fusion fungoval dost dobře díky 4 polohovému systému Power Valve, kdy na nejtvrdší nastavení se nikterak výrazně nehoupal a přitom nárazy ze spodu bral poměrně slušně. Dobrá věcička na stoupání a silnici. Naopak při nejměkčím nastavení ty byla dost velká houpačka, ale zase to ve sjezdech a po výrazných nerovnostech parádní žehlička. Vozil jsem st.4 (nejtvrdší) do výjezdů a silnici, st.3 na běžně ježdění, st.2 (někdy 3) na Rychlebských stezkách. Vzhledem k ceně, kdy se mnou ježděný model X-Fusion O2 PVA dá koupit za 3600Kč (dle Heureka cz) je to hodně dobrá volba.
    Co vím, tak Patriot se v EVO verzi pro příští rok dělat ještě nebude, takže bude klasika 140mm na 27.5″ kolech. Jsem docela zvědav a rád bych ho projel, každopádně už mám objednaný Specialized Stumpjumper 29 EVO 2014. Uvidím co mi Speceman nabídne a případně budu mít chvíli dvě kola a budu se rozhodovat co ponechám.

  2. ten co se ptal.. napsal:

    Zpětně díky za porovnání, původně jsem zvažoval jestli AM/EN a generaci před/po „faceliftu“, teď mám po pár událostech jen jeden dotaz – jak šlapal x-fusion? V recenzích je pomalu lépe hodnocen, než rp23 stejné doby, o MOC se nemusíme bavit, Fox je o hodně jinde. :)
    Houpal se Monster i při silovém šlapání do kopce, když jsi jel kombinaci „nejmenší+největší“ na krev ve stylu neslezu z toho, pěšky je to pro lůzry? Co při přesunu po silnici?
    Mám Monstera, jenom zvažuju co na něj dát, absolutní favorit by byl x-fusion h3, ale ten už se nedělá….
    Předem díky za odpověď!
    P.S: Jestli 27,5 A-gang Patriot prototyp vyjde do výroby s volitelným zdvihem 140/160 a RB nebude mít nic adekvátně kolem 160 v nabídce, taky možná vemu Aganga a spolknu fakt, že když už nemám rám vařený u nás, alespoň je to naše firma.:)

Leave a Reply